تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تبدیل مشتریان2022-07-14
استفاده از تبلیغات اینستاگرامی برای جذب مشتریان جدید
نکات مهمی همچون هدفگذاری دقیق، تولید محتوای جذاب و استفاده از استراتژیهای مناسب میتواند به شما در جذب فالوور و مشتریان کمک کند. به یاد داشته باشید که تبلیغات اینستاگرام یک فرایند بلندمدت است و برای دستیابی به نتایج پایدار، نیاز به استراتژی و تلاش مستمر دارد. همچنین به بررسی اهداف انجام تبلیغات در این شبکهی اجتماعی محبوب خواهیم پرداخت و روشهای جایگزین تبلیغات در اینستاگرام را به شما معرفی میکنیم.
اگر پیشفرض را بر روی Text قرار دهید، هنگام کلیک کاربر بر روی آن به بخش ارسال SMS موبایل خود منتقل میشود اما اگر بر روی Call قرار دهید، شماره تماس شما به بخش تماس موبایل منتقل میشود. یکی از راه های موثر برای دانستن سلیقه مخاطبان این است که از همان ابتدا مشخص کنید که پیج شما چه نوع پیجی قرار است باشد و چه نوع مخاطب و پرسونایی را قرار است که هدف قرار دهد. شما میتوانید با استفاده از دو روش این نرخ را اندازهگیری کرده و از تعداد بازخوردهای پستها و استوریها مطلع شوید. مسابقه «دسترسی» (Reach) و تعامل شما را افزایش میدهد و برندسازی شما را به صورت طبیعی و بدون هیچ تلاش اضافهای تقویت میکند. در کپشن پست و در استوریها از «فراخوانی به اقدام» (Call To Action | CTA) استفاده کنید.
استفاده از برنامه اینستاگرام برای تبلیغات به عنوان یکی از بهترین روشها برای افزایش فروش محصولات و خدمات است. با داشتن یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام، شما میتوانید به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را به خرید و استفاده از محصولات شما تشویق کنید. با ابزارهای تحلیلی داخلی اینستاگرام، می توانید معیارهایی مانند نرخ تعامل، نرخ کلیک و نرخ تبدیل را ردیابی کنید. همچنین میتوانید از ابزارهای شخص ثالث برای دریافت اطلاعات دقیقتر در مورد عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید. با مرور منظم معیارهای تبلیغاتی خود، میتوانید زمینههایی را برای بهبود شناسایی کنید، مانند خلاقیتهای تبلیغاتی ضعیف یا هدفگیری گزینههایی که با مخاطبان شما همخوانی ندارند. اینفلوئنسر به حسابهایی کاربری در فضای مجازی گفته میشود که تأثیرگذاری زیادی روی مخاطبان خود دارند.
به عنوان مثال روزانه تعداد مشخصی پست یا استوری منتشر کنید و این تعداد را هر روز رعایت کنید. الگوریتم اینستاگرام به طور مداوم در حال تغییر است و ممکن است تبلیغاتی که قبلاً موفق بودهاند، به دلیل تغییرات الگوریتم عملکرد ضعیفی داشته باشند. با استفاده از این دادهها، میتوانید تبلیغات خود را بهینهسازی کنید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید.
افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام برای برندسازی (Branding)، افزایش فروش و اعتماد سازی بیشتر مخاطبان به شما کمک خواهد کرد. باید دانست که اصلیترین هدف تولید محتوا در اینستاگرام تاثیرگذاری روی مخاطبان، جلب نظر و اعتماد آنها است. اگر در این کار موفق شوید، میتوانید مخاطبان خود را به مشتریان دائم تبدیل کنید و به این ترتیب درآمد خود را بهمیزان چشمگیری افزایش دهید. هدف اصلی اینستاگرام مارکتینگ، جذب و نگهداری مخاطبان، افزایش دیده شدن برند و افزایش فروش محصولات و خدمات است.
بسیاری از فروشگاههای آنلاین کوچک نیز با یک استراتژی درست توانستهاند فروش خود را دهها برابر افزایش دهند. برند کوکاکولا (Coca-Cola) نیز بهطور مؤثری از اینستاگرام برای کمپین های فصلی مانند تابستان یا جشن های خاص استفاده میکند. کوکاکولا با ایجاد محتوای تعاملی، مانند مسابقات و چالش ها، کاربران را ترغیب به مشارکت در تبلیغات خود کرده است. با نشان دادن لحظات شاد و خاطرهانگیز، توانسته رابطه ای نزدیک و احساسی با مخاطبان خود ایجاد کند. این مثالها به برند های بزرگ چگونه از تبلیغات خلاقانه و متناسب با روحیه برند خود استفاده کردهاند تا مخاطبان بیشتری را جذب و با آنها تعامل کنند. سوالات زیادی برای کاربران بوجود میآید که نیازمند ایجاد ارتباط با شما هستند!
1. قدرت بی بدیل شبکه های اجتماعی در عصر دیجیتال
در حال حاضر مشاغل جدیدی در این پلتفرمها به ارائه محصولات و خدمات میپردازند و جایگاه خوبی در بازار و در میان مردم پیدا کردهاند. از جمله مزیتهای این کسبوکارهای آنلاین در شبکههای اجتماعی عدم ترددهای غیرضروری و جلوگیری از اتلاف وقت در ترافیک، کاهش هزینههای جانبی مانند اجاره مغازه و به دست آوردن بازارهای برونمرزی است. به همین جهت «فردارس» اقدام به تدوین و انتشار فیلم آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی کرده است. افرادی که به وبسایت شما سر میزنند تا حدی در مورد کسبوکار شما کنجکاو هستند. یک روش خوب برای پاسخ به کنجکاوی آنها، هدایت کردن افراد به سمت شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام است. تعامل بیشتر با افراد و آشنایی آنها با پشت صحنه شرکت، کاربران را به خرید نزدیکتر میکند.
IGTV یکی از قابلیتهای اینستاگرام است که به شما امکان به اشتراکگذاری ویدئوهای دارای طول بیش از یک دقیقه را میدهد. ویدئوهای IGTV که از طریق موبایل به اشتراک گذاشته میشوند، حداکثر میتوانند ۱۵ دقیقه باشند اما اگر از یک کامپیوتر برای به اشتراکگذاری ویدئویی در IGTV استفاده کنید، طول ویدیو میتواند تا یک ساعت هم برسد. در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” بهنظر میرسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند. برای افزایش کارایی، میتوانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید.
اگر به دنبال یک راه عالی و موثر برای بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام هستید، حتماً از لایو و استوری استفاده کنید. در این صورت مخاطبان تعامل خوبی با پیج شما برقرار میکنند و میتوانید بهترین نتیجه را در بحث بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام بگیرید. هر کسبوکاری که بخواهد فروش آنلاین خود را افزایش دهد، به اینستاگرام روی میآورد، اما برای افزایش درآمد و جلب مشتریان، نیاز به تبلیغات مناسب دارد.
با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تبلیغات شما برای کاربرانی که آن عبارت را جستجو میکنند، نمایش داده میشود. با توجه به اینکه ۸۸.۰۲ درصد از جستجوهای کاربران در آسیا در گوگل انجام میشود ( Statcounter)، تبلیغات در این پلتفرم میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد. گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. این مدل تبلیغات بر اساس رفتار کاربران، جستجوهای آنها و خریدهای قبلیشان اجرا میشود. برای مثال، اگر کسی «بهترین مدلهای ساعت هوشمند» را جستجو کند، احتمالاً تبلیغات فروشگاههای موبایل و ساعتهای هوشمند را خواهد دید. اگر میخواهید صفحهای را شات کنید، حتماً از تصاویر یا ویدئوهای باکیفیت و مرتبط استفاده کنید.
- {
- تبلیغات Explore به شما این امکان را میدهد که تبلیغات خود را در این بخش قرار دهید و به مخاطبانی که هنوز شما را دنبال نمیکنند دسترسی پیدا کنید. |}
- شاید بتوان گفت که بهترین نحوه تبلیغ در اینستاگرام، گذاشتن پستهای تبلیغاتی در فید اینستاگرام است. {
- با استفاده استراتژیک از هشتگ ها، می توانید به طور قابل توجهی دیده شدن محتوای خود را افزایش دهید. |}
- تبلیغات اینستاگرام را روی نیازها و چالشهای مخاطبان هدف کسبوکار خود متمرکز کنید و با آزمایشکردن فرمتهای مختلف، ببینید که کدام برای شما مؤثرتر است.
- این تعامل می تواند به کسب و کارها کمک کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و وفاداری آنها را جلب کنند. {
- اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... |}
ابعاد پست اینستاگرام چقدر است
در نهایت، ارزیابی دقیق نتایج تبلیغات پس از پایان کمپین برای بهبود استراتژیهای آینده, امری حیاتی است. اگر قصد دارید از تبلیغات اینستاگرام برای جذب فالوور استفاده کنید، باید هدفگذاری دقیقی انجام دهید. به عنوان مثال، بهجای تبلیغات برای تمامی کاربران، به دنبال مخاطبانی باشید که علاقهمند به محتوای شما هستند.
به ویژه برای برندهای کوچک یا نوپا، هزینه تبلیغات میتواند به سرعت به میزان قابل توجهی برسد. مدیریت بودجه و پیشنهاد قیمت صحیح از چالشهای دیگری است که کسبوکارها باید با آن مواجه شوند. در نهایت، موفقیت در تبلیغات اینستاگرام بستگی به درک درست از نیازهای مخاطبان، استفاده از محتوای جذاب، انتخاب استراتژیهای صحیح و تحلیل دقیق نتایج دارد. اگر شما محصولات فیزیکی میفروشید، تبلیغات شاپینگ اینستاگرام میتواند ابزاری بسیار مؤثر باشد. این ویژگی به کاربران این امکان را میدهد که محصولات شما را به صورت مستقیم از داخل اینستاگرام خریداری کنند، بدون اینکه نیاز به رفتن به وبسایت داشته باشند. برای موفقیت در تبلیغات، لازم است که استراتژیهای دقیقی طراحی و اجرا کنید.
همچنین افزایش فعالیت کاربران در پیج، یکی از مهمترین عوامل برای رشد و موفقیت در شبکههای اجتماعی است. افزایش تعامل کاربران، عبارت از بالا رفتن تعداد کامنتها، لایکها، به اشتراکگذاریها و بازخوردها است.مجموعه این عوامل، احتمال جذب مشتریان و مخاطبان بالقوه را بیشتر میکند. یکی از بزرگترین اشتباهات پیجهای اینستاگرامی تازهکار، پست گذاشتن در رابطه با موضوعات مختلف است. مخاطبان شما به یک دلیل و تنها یک دلیل شما را فالو میکنند و آن، دریافت اطلاعات در رابطه با کسبوکار محصولات شما است. حتی اگر پستهاتی غیر تبلیغاتی میگذارید، سعی کنید به کسبوکار شما مرتبط باشند.
{چگونه با تبلیغات اینستاگرام فالوور جذب کنیم؟
|}بهجای اینکه دائما به تولید محتوا مشغول باشید، میتوانید محتواهای تولیدشده توسط کاربران را با اجازه آنها بهاشتراک بگذارید. این استراتژی یکی از محبوبترین روشهایی است که به بالا رفتن تعامل اینستاگرام منجر میشود. در نظر گرفتن یک هایلایت برای منتشرکردن رضایت مشتریان از محصولات و خدمات شما ایده بسیار مناسبی برای انجام این کار است.
اینفلوئنسرها میتوانند به شما کمک کنند که رسیدن به مخاطبان جدید و افزایش اعتبار برند را تسریع کنید. اینفلوئنسرها از اعتبار و ارتباط نزدیک با فالوورهای خود بهره میبرند، بنابراین میتوانند پیام برند شما را به طور مؤثری منتقل کنند. همکاری با اینفلوئنسرها یکی دیگر از راههای موثر تبلیغاتی در اینستاگرام است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که تأثیر زیادی بر روی مخاطبان خود دارند و معمولاً در زمینههای خاصی مانند مد، زیبایی، فناوری، سفر و آشپزی شناختهشده هستند.
بررسی شاخصهایی مانند نرخ تعامل (Engagement Rate), تعداد کلیک (CTR), هزینه به ازای هر تبدیل (CPC) و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به بهینهسازی مداوم تبلیغات کمک میکند. در نکسوس, تمامی این دادهها به صورت دقیق بررسی شده و گزارشهای تحلیلی برای ارائه بینشهای کاربردی به کسبوکارها تهیه میشود، تا تبلیغات آینده بر اساس یادگیریهای کمپینهای گذشته, اثربخشتر شوند. تبلیغات شما باید ترکیبی از جذابیت بصری, پیام واضح و ارزش پیشنهادی قوی باشد. در ایران, محتوای ویدیویی, استوریهای تعاملی و استفاده از المانهای فرهنگی, تأثیرگذاری بالایی دارند. آژانس تبلیغات نکسوس با تیمی متخصص در طراحی گرافیک, تولید محتوا و کپیرایتینگ, به خلق محتوای خلاقانهای میپردازد که نه تنها توجه مخاطب را جلب میکند, بلکه او را به تعامل و اقدام ترغیب میکند. تبلیغات اینستاگرام میتواند به شما کمک کند تا برند خود را به طور مؤثر معرفی کنید.
در حال حاضر اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی در میان ایرانیان است و بسیاری از آنها توانستهاند با بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام به موفقیت بالایی برسند. به سوالات آنها پاسخ دهید و محصولات خود را به گونه ای به نمایش بگذارید که معتبر و خودجوش باشد. با میزبانی یک جلسه زنده، می توانید موانع بین برند و مشتریان خود را از بین ببرید و حس صمیمیت و صمیمیت را ایجاد کنید که تکرار آن با روش های بازاریابی سنتی دشوار است. برای استفاده حداکثری از همکاری اینفلوئنسرها، به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که علاقه واقعی به حوزه یا صنعت شما دارند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مخاطبان آنها قبلاً پیام برند شما را دریافت کرده اند. همچنین، در مورد آنچه که از نظر محتوای تبلیغاتی و تعامل به دنبال آن هستید، شفاف باشید.
شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود.
بنابراین، بهترین راه برای افزایش فالوور و جذب مخاطبان، تبلیغ در پیجهای تخصصی است. این پیجها ممکن است دارای فالوور کمتری باشند، اما تبلیغات در آنها به دلیل انطباق بیشتر با مخاطبان هدف، موثرتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر یک پیج فروش محصولات ورزشی دارید، تبلیغات خود را در پیجهای مرتبط با ورزش و تناسب اندام انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. استفاده از اینفلوئنسرها به عنوان یک راهکار موثر برای افزایش دسترسی و تبلیغات شما از طریق اینستاگرام است.
راه دیگری که باعث افزایش تعامل پست و استوری شما در اینستاگرام میشود، استفاده از موسیقی های ترند و محبوب خصوصاً در ریلزها است. درس یکم به معرفی شبکههای اجتماعی و استراتژیها و تکنیکهای کاربردی در آنها میپردازد. در درس دوم شیوهها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکههای اجتماعی آموزش داده میشود.
پیش از این مقالهای هم تحت عنوان اینستاگرام مارکتینگ چیست و چه کمکی به ما میکند منتشر کردیم که پیشنهاد میکنیم مطالعهی آن مقاله رو هم از دست ندهید. سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایتهایی مثل اسنپتریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده میشود.
ممکن است این نظر با استفاده از Poll انجام شود که مخاطب پاسخ بله یا خیر بدهد. پس برای افزایش تعامل اینستاگرام، استفاده صحیح از استوری و امکانات آن را به خوبی یاد بگیرید. برای جلب توجه مخاطبان، تبلیغات شما باید به افرادی که در محدوده جغرافیایی شما زندگی میکنند، نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر در اصفهان هستید، نمیتوانید انتظار داشته باشید که مشتریانی از تبریز هستند به شما مراجعه کنند.
شما میتوانید بهجای انتخاب یکی از این روشها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیتهای بیشتری هم بهرهمند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است. اگر کسبوکار شما در کنار یک برند دیگر که مشتریان مشابه دارد، دیده شود، بدون تبلیغات مستقیم، مشتریان جدید جذب خواهید کرد. در این یادداشت، ۷ روش کاملاً عملی و ساده را بررسی میکنیم که بدون نیاز به تبلیغات مستقیم، مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید. این روشها نهتنها کمهزینه هستند، بلکه اگر درست اجرا شوند، تأثیر طولانی مدتی هم خواهند داشت.
بنابراین باید در نظر داشته باشید که قبل از هر چیز، باید مشخص کنید که جامعه مخاطبان هدف خود که قصد جذب آنها را دارید، از کدام عوامل تشکیل شده است. یکی از معیارهای اساسی برای ارزیابی کیفیت یک صفحه اینستاگرام، نرخ انگیجمنت یا تعامل کاربران است. هر چه تعداد بیشتری از کاربران پستها را لایک، به اشتراک بگذارند و نظرات بگذارند، این نشان دهنده این است که تبلیغ شما در آن صفحه بهتر دیده می شود و بازخورد بیشتری دارد.
با فرض اینکه بودجهی مشخصی برای تبلیغات از طریق استوریهای اینستاگرام دارید و بنرهای خود را نیز طراحی کردهاید، گام بعدی ایجاد یک کمپین تبلیغات در استوریهای اینستاگرام است. استیکرهای متعددی برای استوریهای اینستاگرام وجود دارد که یکی از مهمترین آنها برای کارهای تبلیغاتی، استیکر لوکیشن است. در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کردهاند. همانطور که از نام این نوع تبلیغات پیداست، کسبوکارها ویدیویی از محصول، سرویس یا خدمات خود را بهعنوان استراتژی تبلیغات پولی به نمایش میگذارند.
این تبلیغات معمولاً در رسانههایی مانند یوتیوب، آپارات و حتی تلویزیون پخش میشوند و ممکن است قبل از نمایش ویدیو اصلی، در حین پخش یا پس از آن به نمایش درآیند. اگر قرار است صفحهای را شات کنید، ابتدا نگاهی به کیفیت محتوای آن بیندازید. آیا پستهای جذاب، منظم و مرتبطی دارد؟ آیا محتوای آن ارزشمند است؟ شات کردن صفحهای با محتوای ضعیف ممکن است اعتبار شما را هم تحت تأثیر قرار دهد. قبل از شات کردن، مطمئن شوید که مخاطبان صفحهای که معرفی میکنید، با مخاطبان شما همخوانی دارند.
این محتواها معمولا بعد از مدت زمان مشخصی یا رسیدن به تعداد بازدیدهای مورد نظر از پیج حذف میشوند. با استفاده از این نوع تبلیغ، میتوانید به شیوهای جذاب و پویا، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید. در این روش، با استفاده از ابزارها و نرمافزارهای مختلف، میتوانید یک استوری زیبا و جذاب بسازید و محصولات را به کاربران اینستاگرام معرفی کنید.
اگر پیشنهاد شما در استوری جذاب و شگفتانگیز باشد، تعداد کلیک کاربران بر روی لینک با تعداد کاربرانی که از طریق لینک استوری از صفحه فرود شما بازدید میکنند تفاوت زیادی نخواهد داشت. در سالهای اخیر توجه بسیاری از افراد به سمت پردرآمدترین مشاغل فریلنسری جلب شده است. در دنیایی که اینترنت و فناوری به سرعت در حال گسترش است، فرصتهای جدیدی برای کسب درآمد ایجاد شده است که نیازی به حضور در یک محیط کاری ثابت ندارند.
اگر میخواهید تبلیغات اینستاگرام خود را در قالب استوری یا ریل ارائه کنید، سراغ جهت عمودی بروید. برای پستکردن تصویر در فید نیز باید از تصاویر مربع یا پرتره استفاده کنید. برای آنکه بتوانید آنالیز دقیقی از تعداد کاربران اینستاگرام خود داشته باشید، یک صفحه فرود را به اینستاگرام خود اختصاص دهید!
با کلیک بر روی آن پست شما به استوری منتشر میشود و فالوورهایتان با کلیک بر روی آن، وارد آن پست میشوند. در این استوری به راحتی میتوانید از استیکرهای مختلفی برای جذابتر کردن و افزایش تعامل استفاده کنید! در پایان پست خود هم از کاربران بخواهید برای دیدن صفحه فرود، بر روی لینک پروفایل کلیک کنند.
این لینک