آموزش سئو گوگل
دوره آموزش رایگان سئوصفر تا صد 2022 + آپدیت کلید موفقیت
لینکسازی داخلی در صفحات محصول را میتوان در زیر توضیحات محصول انجام داد. میتوانید بخشهایی مانند محصولات مرتبط ایجاد کنید و از آنجا به سایر محصولات لینک بدهید. لینکهای محتوایی لینکهایی هستند که فقط در یک صفحه سایت وجود دارند و به صورت دستی در هر صفحه باید قرار گیرند. ساختارسازی سایت یکی از مهمترین مباحث تاثیرگذار در رتبهبندی سایت است و ما جزو اولین سایتها در ایران بودیم که به صورت حرفهای به مبحث ساختارسازی سایت در سئو پرداختیم. ساختارسازی سایت باعث می شود رباتهای گوگل راحتتر صفحات سایتتان را پیدا کنند، خزش کنند و ایندکس کنند.
زمانی که شما یک سوال از هوش مصنوعی میپرسید، برای پاسخ دادن به شما لازم است که منابع مختلف را بررسی کند و سپس در مورد آن تصمیم گیری نمایید که کدام یک را به شما نمایش دهد. با استفاده از ابزارهای سئو شما میتوانید بک لینکهای رقبای خود را بررسی نمایید. بعد از این کار بهترین لینکهایی که دریافت کردند را تفکیک کرده و سعی کنید که شما هم از آن وبسایتها لینک موثر دریافت نمایید. فقط توجه داشته باشید که باید به خوبی کیفیت لینک و مبدا لینک را بررسی کنید. شما برای این که لینک سازی خارجی برای سایت انجام بدید روشهای مختلفی را در دسترس دارید اما بهترین کار این است که بهترین و مطمئنترین روش را انتخاب نمایید تا در نهایت نتیجه مطلوب را دریافت کنید. خرید بک لینکهای بیکیفیت علاوه بر این که تاثیر مثبتی را برای شما ایجاد نمیکنه در انتها ممکن است که باعث پنالتی شدن سایت شما هم بشود.
اما اگر واقعا در یادگیری سئو مصمم هستید ما پلن حرفه ای تری برای شما داریم که شما را به سطح جدیدی از سئو میرساند. چنانچه مصاحبههای خوبی انجام دهید و منتشر کنید؛ احتمالا بکلینکهای مناسبی دریافت خواهید کرد. چنانچه سایت شما نتواند درخواستها را به سرعت پاسخ دهد؛ این رباتها؛ سرعت خزش را اتوماتیک پایین میآورند تا سایت شما به اصطلاح Down نشود. شما هر مقالهای که مینویسید؛ ممکن است به چندین دستهبندی مربوط باشد. کار حرفهای که باید در شروع کار انجام دهید این است که حداقل ۱۰ منبع برای نوشتن محتوهایتان پیدا کنید.
استفاده از عناوین مناسب و جذاب، باعث جذب کاربران بیشتر به صفحه میشود، علاوهبرآن مقدمهای جذاب نیز نقش مهمی در نگهداشت کاربر در صفحه شما میشود. در ابتدای متخصص شدن شما نیاز به یک همت و صبر است، بدون تلاش و صبر امکان متخصص شدن در سئو دشوار است. اگر شما متخصص شوید بنده تضمین میدهم که برای شما همیشه پروژه سئو موجود است، چرا که این امر را ما برای برخی از دانشجوهای خصوصی که داشتیم تجربه کردیم. البته نکتهای که باید در ضبط فیلم کاربران در نظر بگیرید اینه که اگه بازدید بالایی دارید، این قابلیت رو فقط در صفحات مهم خودتون فعال کنید؛ مثل صفحه محصول و یا لندینگ پیجهای خودتون. مثلا برای ساخت یه خودرو (البته خودروهای ایران رو در نظر نگیرید) چه امکانات و یا ویژگیهایی درج بشه، یا چه امکانی رو بهبود بدیم تا کاربران حس بهتری موقع رانندگی داشته باشن. وقتی نظرات رو بررسی میکردم، دیدم که مصاحبه برای اونا جذاب بوده و تشکر کرده بودن.
هدف اصلی سئو سیاه اینه که روی نتایج تاثیرگذار باشه، درحالی که فاکتورهای تجربه کاربری و یا اصول کدنویسی و لینکسازی رو رعایت نمیکنه. مثل زردنویسی در رسانهها عمل میکنن و از روشهای مبتذل برای جذب مخاطب استفاده میکنن. در کل این رو بدونید که سئو کلاه سیاه معمولا از معیارهای روشنفكرانه و علمی تبعیت نمیكنه و به دنبال نتایج زودگذر هست. فقط میزفا برای یاد دادن سئو کافی نیست؛ هر چند سعی کردیم کامل باشیم و با آموزش سئو از پایه، شما رو از هر منبع دیگهای بینیاز کنیم. هر چند شما اگه همین آموزش های سئوی سایت ما رو بخواید صحیح پیاده سازی کنید، ماهها از شما زمان میگیره.
بهبود ارتباط و کیفیت صفحات و نتایج گوگل از جمله اهداف این آپدیت هستند. به همین منظور دوره سئومستر را رونمایی کرده و سعی کردیم تا بهترین اطلاعات و به روزترین مطالب را در آن برای شما آماده نماییم. تا شما بعد از شرکت در دوره سئومستر به هیچ دوره دیگری نیاز پیدا نکنید. از بزرگترین مزیتهای دوره سئومستر آپدیت همیشگی و مادام العمر دوره میباشد و شما برای همیشه به دوره و فایلها دسترسی خواهید داشت. قبل از هر چیزی باید به این بحث اشاره کرد که در مورد سئو سایت HTML مهمترین موضوعی که وجود دارد، قالب سئو شده HTML میباشد.
سئو فقط مختص وبسایت نیست، شما با سئو اینستاگرام میتوانید تعال بیشتری با کاربران داشته باشید. نقش سئو در محتوا این است که با بهینهسازی محتوای وبسایت، به رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو کمک میکند و باعث جذب ترافیک وبسایت میشود. باید محتوای وبسایت شامل کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با صنعت و فعالیت شرکت باشد. بهعبارتدیگر، سئو کلاه سیاه روشی غیرقانونی است که به هدف بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجویی به هر قیمتی انجام میشود. در واقع افرادی که عجول هستند این روشهای خطرناک را گاهی بهکار میبرند و در پی آن گوگل ممکن است آنها را جریمه کند.
از همان سالهای اولیه صحبت از هوش مصنوعی اختصاصی برای الگوریتم رنک برین مطرح میشد. اما در سال 2024 قرار است دسترسی این الگوریتم به دیتا بهتر شود و از طرفی از هوش مصنوعی گوگل نیز که به Google Bard معروف است بهرهمند شود. در این صورت قدرت تحلیلی این الگوریتم افزایش پیدا خواهد کرد و میتواند به صورت ویژه روی محتوای سایتهای مختلف نیز تاثیر گذار باشد. دقت کنید که این الگوریتم به صورت ویژه روی محتوای مفهومی تمرکز دارد و به دنبال مفاهیم آموزش داده شده در یک محتوا است. بسیار از افرادی که اطلاعات کافی در این حوزه ندارند، فکر میکنند که آموزش سئو امری منسوخ است. چرا که هوش مصنوعی گوگل و یا رقبای آن مانند GPT سایتها را گردونه رقابت خارج میکند.
تمام این کارها به شما کمک می کنند تا رتبه سایت خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو افزایش داده و ترافیک ارگانیک سایت خود را نیز بیشتر کنید. در هنگام بک لینک سازی باید به این مسئله دقت کنید که نباید انکرتکست های شما مشابه و یکسان باشند. به عنوان مثال، اگر برای یک صفحه ۱۰ بک لینک ایجاد می کنید، باید حداکثر ۵ بک لینک با انکرتکست کلمه کلیدی اصلی، ۳ انکرتکست با کلمات کلیدی LSI، ۲ مورد با خود URL صفحه صفحه ایجاد شود. به عنوان یک سئوکار، باید با هر سه تکنیک آشنایی داشته و آن ها را یاد بگیرید، اما توصیه می کنیم به هیچ عنوان به سمت سئو کلاه سیاه کشیده نشوید. سئو سیاه به این دلیل معرفی شده که شما را به صورت صفر تا صد با مباحث سئو آشنا کند و اصلا به منظور پیشنهاد یک راهکار از سمت ویکی دمی به شما ارائه نشده است.
موتورهای جستجو با گذشت زمان تکامل یافتند و اکنون به اندازه کافی دارای ساز و کار پیچیده هستند که صدها فاکتور را در الگوریتمهای جستجوی خود به کار میبرند. سوالی که قطعا خیلی پرسیده میشود این است که آیا سئو ترفند دارد؟ باید گفت بله تو سئو ترفندهایی برای افزایش رتبه وبسایت شما در گوگل وجود دارد که میتوانید انجام دهید. اما برخی از این ترفندهای سئو حساس میباشد یعنی اگر به خوبی آموزش سئو سایت را ندیده باشید و این ترفندهارا انجام دهید ممکن است در ادامه مسیر به مشکل بر بخورید. به صورت کلی باید گفت در سئو دنبال ترفند و یا راهکار خیلی خاصی نباشید که قوانین گوگل را بتوانید دور بنزنید. همین آموزش هایی که در زمینه سئو وجود دارد را به خوبی و مستمر اجرا کنید قطعا بازخورد خیلی خوبی برای شما خواهد داشت. مثلا برای مقاله آموزشی که کار با ابزار است یا آموزش تعمیر یک وسیله استفاده از ویدیو یک الزام است ولی برای یک محصول مثل کفش یا خبر نیازی به درج ویدیو نیست.
بهترین راه برای تحقیق درباره کلیدواژهها این است که از دیدگاه مخاطبهای بالقوهتان انجام دهید. میآموزیم که دنیای سئو پیچیدهتر از آن است که در یک ساختار و قالب مشخص بگنجد و برای موفقیت در آن علاوه بر دانش و تجربه باید خلاقیت و جسارت هم داشته باشیم. ولی نگران نباشید در این صفحه یک ساختار منظم و هدفمند را به شما معرفی میکنیم. البته این نکته را هم بدانید که در بسیاری از مواقع هم میتوان کلمات مترادف را جزو کلمات برود مچ معرفی کرد. واکنشگرا بودن یا همان قابلیت ریسپانسیو، امروزه در همه قالبهای وردپرس رعایت میشود و اگر سایت شما از قابلیت برخوردار نیست، باید قید سئو را هم بزنید. شما باید پس از ثبت نام، سایت مپ خودتان را در این ابزارها ثبت کنید.
منظور از نمیشه این نیست که ۱۰۰ درصد نمیشه، این کار ممکن هست؛ ولی راه خیلی سخت و پرتلاطمی داره و پایداری خوبی نداره. البته در هر کاری باید اینطوری باشید تا بتونید به هدف خودتون برسید. یکی از مشکلات سخت کار کردن، از دست دادن زمان زیاده و این یعنی فرصت بیشتری برای رقبا. پیشنهاد میشه اگه به دنبال آموزش پیشرفته سئو هستید؛ تکتک عبارتهای بالا رو در گوگل جستجو کنید و در موردشون بخونید، و یا دوره ۱۵ ساعته سرچ کنسول میزفا رو مشاهده کنید. مهم مهم مهم، افزایش سرعت سایت یک قسمت بسیار حیاتی برای بهبود سئو سایت است، اگر فرض بگیریم سئو ۲۰۰ فاکتور دارد سرعت سایت هر ساله جزء ۱۰ فاکتور مهم بوده و هست.
البته بقیه موتورهای جستجو هم مثل بینگ و یاهو طرفدار این روش هستن، اما ما توی این آموزش سئو و بهینه سازی سایت روی تکنیکهای سئو برای گوگل تاکید داریم. جلوتر بهتون میگیم که این رویکرد آموزشی ما به خاطر محبوب بودن خیلی زیاد گوگل بین کاربران اینترنت هست. همین آمار و ارقام اهمیت سئو سایت را برای ما مشخص میکند؛ اما بد نیست بدانید بیش از 61% از متخصصین حوزه فروش و بازاریابی معتقدند که یادگیری سئو کلید موفقیت کسبوکار آنلاین است. سئو تکنیکال به دنبال راه حلهایی است که بواسطه آن بتواند ارتباط سایت با موتورهای جستجو و خزندههای گوگل را بهبود بخشد. از طرف دیگر در هدف ما از سئو تکنیکال سایت افزایش سرعت سایت و افزایش رضایت مخاطب به جهت استفاده از سایت میباشد. در صورتی که شما بهترین محتوا و بهترین لینکسازی داخلی و لینک سازی خارجی نیز داشته باشید اما سئو تکنیکال مناسبی نداشته باشید، در این صورت شما نمیتوانید نتیجه مناسبی را دریافت کنید.
این روش ممکن است در کوتاهمدت موثر باشد، اما در درازمدت منجر به جریمه شدن وبسایت توسط موتورهای جستجو میشود. موتور جستجوی گوگل از الگوریتمهای پیچیدهای برای رتبهبندی وبسایتها استفاده میکند. این الگوریتمها به طور مداوم در حال تغییر و بهروزرسانی هستند تا نتایج مرتبطتر و باکیفیتتری را به کاربران نمایش دهند. آموزش سئو مستلزم آشنایی با انواع الگوریتم های گوگل در سئو و درک نحوه عملکرد آنهاست. آوردن یک وبسایت به صفحه اول گوگل به معنای قرار دادن آن در بخش بالای نتایج جستجوی گوگل است که باعث افزایش نمایش سایت شما به کاربران میشود.
افزونه یواست سئو در ستون سمت چپ صفحه؛ تعدادی صفحات پیشنهادی برای لینکسازی داخلی به شما ارائه میدهد. دقت کنید که صفحه مقاله یا محصول را فقط در دستهبندی و تگهایی قرار دهید که واقعا مرتبط هستند. ضمن اینکه شما در مرحله ساختارسازی سایت؛ باید تگها و دستهبندیهای سایت را مشخص کنید و اینجا فقط اختصاص دهید. مثلا اگر کلمه کلیدی شما درست کردن دم نوش زنجبیل است؛ همین را در بخش افزودن عنوان مینویسید. از زمانی که مرورگر کروم؛ علامت not secure را در کنار سایتهای بدون https به نمایش درآورد کاربران نیز برای استفاده از چنین سایتهایی مردد هستند. از آنجا که ۱/۵ سایتهای دنیا و ایران با وردپرس ساخته شدهاند؛ تصمیم گرفتم سئو سایتهای وردپرسی را آموزش دهم.
در این بخش به بررسی پرتکرارترین سوالاتی که کاربران از ما پرسیده اند پرداخته و به آن ها پاسخ می دهیم. این بخش در اختیار شما قرار گرفته است تا به برخی از سوالات احتمالی شما در مورد سئو نیز پاسخ دهد. می توانید برای آموزش بیشتر در مورد سرچ کنسول گوگل، با کلیک بر دکمه زیر به صفحه آموزش جامع گوگل سرچ کنسول مراجعه نمایید. این ابزار به شما کمک می کنند تا سایت خود را از دید گوگل بررسی کرده و با اصلاح ایرادهای آن، رتبه های بالاتر را کسب نمایید. URL یک صفحه در اصل همان آدرس اینترنتی آن است که در نوار بالای مرورگر نمایش داده می شود.
در این ویدیو شما را با انوع کدهای اسکیما آشنا کرده و کاربرد هر مورد را به شما توضیح خواهیم داد. همچنین، می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر به مقاله مرتبط با Schema مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید. در این ویدیو به شما توضیح می دهیم که موبایل فرندلی چیست و چگونه می توان میزان Mobile Friendly بودن سایت را بررسی و ایرادهای آن را برطرف کرد. برای مطالعه مقاله موبایل فرندلی نیز می توانید بر روی دکمه کلیک کنید. این بخش به طور مستقیم بر رشد رتبه سایت شما تاثیر نمی گذارد، اما نداشتن گواهی نامه SSL می تواند باعث جلوگیری از به دست آوردن رتبه های بالا شود. بخش تکنیکال سئو چالش برانگیز بوده و نیازمند دانش فنی می باشد، اما در آموزش صفر تا سئو، می توان تسلط روی این مباحث را به دست آورد.
سئو؛ عملیات بهینهسازی مداوم یک وبسایت برای کسب رتبههای بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل و سایر موتورهای جستجو است. به این نکته توجه کنید که هر نوع سایتی مباحث آموزش سئو خاص خود را در زیردسته این 4 بخش دارد. به عنوان مثال، شما باید برای سایتهای فروشگاهی نسبت به آموزش سئو محصول نیز اقدام کرده و آن را در تک تک صفحات محصول، آرشیو و غیره رعایت کنید. در ادامه میخواهیم برحسب نوع و کاربری سایت، چند نکته آموزشی سئو را برای شما ذکر کنیم که میتوانید همین حالا در پلتفرمهای خود به کار ببرید. البته باید گفت که بسیاری از سایتها اگر لینکی را در بخش نظرات مشاهده کنند، آن را حذف خواهند کرد. اما به طور کلی سایتهای زیادی هستند که از طریق آنها میتوانید در بخش نظرات برای خود بک لینک ایجاد کنید.
برای شروع با چند تا بک لینک ساده هم میتونید نتیجه مطلوب بگیرید. در ابتدای کار سعی نکنید که بک لینکهای سنگین به سمت سایت بفرستید و رفتار رباتی داشته باشید. به محض انجام چنین مواردی شما از جانب گوگل سئو کلاه سیاه شناخته میشید و طبیعتا نتیجه خوبی را دریافت نمیکنید. در حالت کلی نمیتونیم بگیم که مثلا صبح ها و یا عصرها بهترین زمان برای بک لینک سازی است. بهترین زمان ، تایمی است که سایت شما کامل میباشد و ورودیهای نسبتا خوبی دارید و حالا میخواهید اعتماد الگوریتمهای گوگل را جذب کنید.
اسکیما مارکآپ هم بخش دیگری از سئو تکنیکال به شمار میرود که با استفاده از آن میتواند به کاربر و گوگل کمک کنید تا جزئیات بیشتری از محصول شما را در نتایج گوگل مشاهده کنند. الگوریتم ضد اسپم، برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد که به منظور برخورد با سایتهایی است که از محتوا و صفحاتشان از کلمات اسپم به دفعات زیاد استفاده کردند. برای مثال میتوان به کلمات نامتعارف و یا کلمات دیگری به مانند وام با سود بالا، کسب درآمد در چند روز و … اشاره کرد. برای مثال اگر شخصی یک بحث پزشکی را در گوگل سرچ کند، گوگل در مرحله اول سعی میکند تا نتایجی را به او نشان دهد که از سمت سایتهای پزشکی و سلامت منتشر شده یا حداقل نویسندهایی که آن محتوا را نوشته یک فرد پزشک باشد. قبل از انتشار الگوریتم پاندا، بسیاری از وبمستران از فقر محتوایی موجود در وب فارسی، سوءاستفاده میکردند و اقدام به انتشار هر محتوایی میکردند و اصلا رضایت کاربران برایشان مهم نبود. البته از آنجایی که هیچ نظارتی هم بر روی این محتواها نبود، همه آنها توانسته بودند تا به رتبههایی خوبی هم دست پیدا کنند.
این کار را میتوان برای کاهش حجم صفحات سایتها با استفاده از Gzip نیز انجام داد. اما در این هنگام سایتها با مشکلی روبهرو شدند و آن هم نمایش بد آنها در گوشیهای همراه بود. گوگل برای حل این مشکل الگوریتم Mobaile First Index را معرفی کرد؛ تا سایتها مجبور شوند که سایتهای خود را برای کاربران موبایلی نیز طراحی کنند تا افراد در هنگام بازدید از آنها مشکلی نداشته باشند. با روی کار آمدن چنین الگوریتمهایی، تولید محتوا و سئو اهمیت و دقت بیشتری را میطلبد. در ادامه آموزش سئو مقدتاتی تا پیشرفته توضیحاتی را برای انتشار یک محتوا باکیفیت و سئو شده بر اساس الگوریتمهای گوگل بیان میکنیم. هنگامی که در گوگل به دنبال موضوعی هستید، مرتبطترین مقالات با توجه به سرچ شما در نتایج گوگل نماش داده میشوند.
قبل از اینکه وارد خلاصه آموزش سئو شویم میخواهم شما را با رویکردهای درآمدزایی از سئو آشنا کنم. چنانچه با مفاهیم ابتدایی سئو آشنا هستید میتوانید از این خلاصه آموزش استفاده نمایید. در این صفحه هر آن چیزی که برای یادگیری سئو از سطح مبتدی تا پیشرفته نیاز دارید فراهم است. قطعا داشتن دانش برنامه نویسی در بحث سئو به شما کمک میکند اما اینکه آگاهی و تسلط آن اجباری است، خیر! شما میتوانید با آگاهی از مباحث مقدمانی برنامه نویسی که مربوط به سئو میشوند، به راحتی با تیم برنامه نویسی ارتباط گرفته و مشکل خود را با کمک آنها برطرف کنید. این آپدیت در طول مدت تقریبا 26 روز برای هسته گوگل انجام شده و شامل تنظیمات دورهای برای الگوریتمهای آن است.
سعی کنید که از این ساجستهای گوگل نیز در هدینگ ها و حتی در متن محتوای خودتان هم استفاده کنید. توضیحات متا دومین چیزی است که میتواند باعث ورود کاربر از گوگل به سمت سایت شما شود؛ برای همین باید ترغیب کننده نوشته شود. به مانند تایتل، سعی کنید که حتما در توضیحات متا از کلمه کلیدی اصلی خودتان استفاده کنید. حتی اگر به منابع رایگان سئو و دورههای آموزش سئو نیز دقت کنید، میبیند که اکثر حرفهای اساتید مربوط به ایجاد تجربه کاربری خوب میشود و این موضوع نشان از ارزش بالای تجربه کاربری در سئو دارد. امنیت وبسایت قسمتی دیگر از آموزش سئو تکنیکالی است و گوگل هم به خوبی با مباحت امنیت در سایتها آشناست و آنها را با استفاده از الگوریتم و کرالرها، بررسی میکند. الگوریتم تازگی محتوا به صفحاتی که بروز شده باشند یا تازه منتشر شده باشند، اهمیت بیشتری نسبت به صفحاتی میدهد که زمان زیادی از تاریخ انتشار یا اپدیت آنها میگذرد.
یا اگه از بخش ۲ یودتان باشه، درباره موتورهای جستجو دادههای آماری و آزمایشی دادیم و گفتیم سهم هر موتور جستجو چقدره. بنابراین شمایی که میخواید سئو رو یاد بگیرید، باید الان حرکت کنید و سعی کنید آزمایشهای مختلف رو انجام بدید و به فکر پیدا کردن دادههای جالب تو حوزه کسب و کار خودتون باشید. قبل از اینکه درباره روش های تولید محتوا و نحوه سئوی محتوا به شکل دقیق صحبت کنیم، باید بدونید که محتوای یونیک و منحصربهفرد ارزش بالایی داره. محتوای کپی شده از سایتهای مختلف و یا بازنویسی اونا، برای سایت و شرکت شما ارزشی نمیسازه. جدا از این مسئله، گوگل به راحتی میتونه کپی بودن متن و یا عکس شما رو تشخیص بده.
اگر قسمت یادگیری یا کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گوگل آنالیتیکس را دارید، میتوانید از دوره رایگان آموزش گوگل آنالیتیکس GA4 سایت سئو پرشین استفاده کنید. همانطور که در بالاتر هم چندین بار توضیح دادیم، روشهای مختلفی برای سئو کردن سایت وجود دارد که هر کدام هم پیچیدگی و تکنیکهای مخصوص به خودشان را دارند. البته درست است که این موارد جزو سئو به شمار میرود؛ ولی شما فقط یک قطره از دریا مشاهده کردید. پیشنهاد من در جواب به سوال چگونه سایت را سئو کنیم این است که حتما در یک دوره آموزش تخصصی سئو شرکت کنید تا به خوبی با واقعیت علم سئو و مراحل آن آشنا شوید. سئو خارجی سایت شما و مخصوصا مراحل لینک سازی خارجی، باید کاملا به صورت طبیعی انجام شود تا گوگل به هیچ وجه به مصنوعی بودن روند لینک سازی شک نکند. وقتی لینک شما در سایتهای دیگری قرار بگیرد را بک لینک میگویند؛ یا به روشی دیگر میتوان گفت که لینکهای ورودی به سایت شما از طرف بقیه وبسایتها را بک لینک میگویند.
در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده میکنند (منبع). در این مقاله سعی کردیم برای افراد مبتدی و متوسط توضیح کامل و جامعی را شرح دهیم.
انجام ندادن هرگونه بازاریابی از طریق ایمیل مانند اینه که پولتون رو روی میز بزارید. گواهینامه ssl رایگان و پولی تفاوت خاصی با هم ندارند و فقط در نسخه رایگان می بایست هر ۳ ماه تمدید شه که خود شرکت میزبانی وب براتون انجامش می ده اونم رایگان. بحث خیلی مفصل است اما بدانید گرفتن رتبه لازمه رعایت معیار های رتبه بندی می باشد. اگر جستجو کنیم "مزایا شیر" یا "شیر کم چرب" نتایج مربوط به شیر نوشیدنی است. به ما بپیوندید در این دوره جامع تا دانش سئوی خود را به یک شیوه مؤثر و تأثیرگذار تبدیل کنید.
به عنوان مثال برای بررسی URL صفحات به صورت دستی یک سئوکار باید زمان زیادی صرف کند. در صورتی که بخواهد از یک توسعه دهنده وب کمک بگیرید، احتمال اشتباه وجود دارد. اما زمانی که GPT -4 این کار را برای شما انجام میدهد، نتیجه کاملا متفاوت خواهد بود. او میتواند بر اساس آخرین استانداردهای تعریف شده از سمت گوگل آدرس صفحات سایت شما را بررسی کند و در صورت نیاز به شما اطلاع دهد. البته این بخشی کوتاهی از مزایای هوش وجود هوش مصنوعی به عنوان دستیار سئو خواهد بود.
هر لینکی دو قسمت مهم داره، یکی آدرس لینک و اون یکی متن لینک (یا همون انکر تکست). هر دو این ویژگیها توی سئو تاثیرگذار هستن و ترکیب اونا جدا از افزایش پیچیدگی، تنوع خوبی به لینک سازی میده. به نظر من متن لینک حتی مهمتر از بقیه اجزا یه لینک هست؛ چون که تنها قسمتی از لینک میشه که قابل رویته و میتونه کاربران رو به کلیک کردن ترغیب بکنه. بنابراین یکی از مهمترین فاکتورهای سئو، لینک سازی هست و براساس این لینکها، نتایج تغییرات زیادی میکنه. یادتون باشه که وقتی میگیم تغییر، به معنی همیشه پیشرفت کردن نیست و ممکنه با همین لینکسازی، ولی به روش نامناسب، رتبه سایت بدتر بشه. اگه دقت کرده باشید ما توی همین بخش ۵ از سرفصل های سئو، تو قالب آموزش جستجو کلمه کلیدی به بقیه فاکتورهای مهم موجود توی کلمات کلیدی هم اشاره کردیم.
شاید بپرسید به شکل طبیعی یعنی چطوری؟ مگه غیر طبیعی هم داریم؟؟دو راه وجود دارد تا وبسایت شما در رتبههای برتر گوگل مشاهده شود. قبل از هر چیزی این رو بگم که شما میتونید آموزش سئو صوتی رو با استفاده از فایل صوتیای که ابتدای هر بخش هست جلو ببرید. در واقع فایل صوتیای که یکم بالاتر میبینید، آموزش صوتی سئو مقدماتی هست و میتونید ازش به خوبی استفاده کنید. پیلار پیج، یک صفحه وب است که نمای کلی و جامعی از یک موضوع ارائه میدهد. تاپیک کلاستر نیز مجموعهای از مقالات و صفحات بههمپیوسته وب است که حول یک موضوع مشخص، مرکزیت دارند. شخصی که دورههای آموزشی مربوطه به خوبی طی کند، میتواند در قالب یک سئوکار یا کارشناس سئو به فعالیت بپردازد.
با استفاده از آموزش سئو به راحتی میتوان فروشگاه سوت و کور خود را به محلی برای رفت و آمد کاربران تبدیل کرد. این دقیقا همان چیزی است که موتورهای جست و جو گوگل را به وجد میآورد و آنها نیز رفته رفته ارزش و اعتبار ویژهای برای سایت شما قائل میشوند. شما باید وبسایتی بسازید که برای کاربرانتان مفید بوده و هرگونه بهینه سازی باید در جهت بهبود تجربه کاربری باشد. امروزه تمام سعی و تلاش مالکان وبسایت ها، کسب رتبه بهتر در نتایج جست و جو است. اما از بین این موتورهای جست و جو، گوگل مهمترین و پرکاربردترین موتور جست و جو در جهان و به خصوص در ایران است. همچنین منابع مناسب یادگیری سئو به زبان فارسی و انگلیسی را معرفی کردیم.
یکی از مهمترین عناصر از نظر گوگل در غنی کردن محتوا، ویدیو میباشد که در استراتژیهای بازاریابی نیز استفاده میشوند. اما مسئلهای که پیش میآید، شما میتوانید انتخاب کنید که از چه کسانی آموزش ببنید و خودتان را در مسیر درست و صحیح قرار دهید. پس از کلماتی مثل آموزش سئو حرفهای و موضوعات مشابه به راحتی گذر کنید و توجه زیادی به آنها نداشته باشید. در بحث یادگیری سئو از پایه باید گفت این 4 مورد جزو اساسیترین و مهمترین سرفصلهای یادگیری سئو هستند که شما باید آنها را یاد بگیرید تا بتوانید به دنیای سئو و بهینه سازی سایت قدم بگذارید. یک روش دیگر که میتوان در این بخش به آن اشاره کرد، کیورد تارگتینگ کلمات تخصصی در حوزه مدنظر شما است.
منظور از سئو یوتیوب، استراتژی است که از آن میتوانید جهت افزایش شانس نمایش ویدیو خود به مخاطبان استفاده کنید و اقدام به بهینه سازی کانال، ویدیوها و تقویت رنک آنها در نتایج جستجو نمایید. سئو در دنیای دیجیتال بهعنوان یکی از مهمترین روشهای تبلیغاتی محسوب میشود و شاید همین باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال آموزش آن باشند. شرکت سئو24 ، یکی از زیرمجموعههای شرکت وب 24، در حوزه طراحی و بهینهسازی سایت، بازاریابی اینترنتی و طراحی نرمافزارهای تحت وب، فعالیت میکند. این شرکت با هدف ترویج و ارتقای سطح آگاهی درباره سئو و بهینهسازی سایت در کشور، به فعالیت در زمینه آموزش این حوزه میپردازد. سئو24 یک شرکت حرفهای و معتبر در زمینه آموزش سئو است که با داشتن یک تیم مجرب و کارآزموده، محتوای آموزشی بسیار باکیفیت در حوزه سئو ارائه میدهد. این شرکت سعی دارد با ارائه اطلاعات مفید و جدید به افراد علاقهمند کمک کند که در زمینه سئو به مهارتهای لازم برسند.
بعضی از سایتهای محتوایی (مخصوصا قدیمی) ظاهر واقعا افتضاحی دارند. در فصل تحقیق کلمات کلیدی کاملا توضیح دادم چگونه با ابزار کبوتر؛ خوشهسازی (کلاسترینگ) کنید. از آنجا که ذات این سایتها با تولید محتوای زیاد عجین شده است؛ مدیریت سئو این سایتها بسیار مهم است و یک اشتباه میتواند لطمات جبرانناپذیری به همراه داشته باشد. و همانطور که در فصل سئو تکنیکال یاد گرفتید محتوای تکراری ضربه بزرگی به بودجه خزش وبسایت شما میزند. خوب در مثال بالا راه چاره این است که در هر ۲ صفحه تگ کنونیکال زیر را در بخش head قرار دهید.
با یادگیری سئو به راحتی می توانید کسب و کار خودتان را رشد دهید و یک کانال بازاریابی مهم برای کسب و کار خودتان داشته باشید. همچنین در صورتی که علاقمند به مسیر شغلی سئو باشید می توانید در این حوزه پیشرفت کنید. به همین علت، بر خلاف سالهای گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب میدانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده میشود و به کار میرود. خوشبختانه طی سالهای اخیر، با بهبود الگوریتمهای موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کمرنگتر شوند. متن H1 یا عنوان اصلی در بالای صفحه شما قرار گرفته است و به افراد قبل از ورود به صفحه، عنوان اصلی نمایش داده میشود.
در این آزمون سئو ساده ولی مهم ۲۰ تا سوال نوشته شده که پیشنهاد میشه حتما خودتون رو ارزیابی کنید و بعد از پایان آزمون، اگه قبول شدید و نمره بالای ۸۰ درصد گرفتید، گواهی از سمت میزفا برای شما به شکل آنلاین صادر میشه. منظور از اسکریپت ویدیو همون متن و محتوایی هست که داخل ویدیو گفته میشه. در قسمت User-agent نام ربات درج میشه و توی خط پایین از عبارت Allow و یا Disallow برای نشان دادن مکان سایت استفاده میشه. اگه بخوام خلاصهتر بگم؛ شما برای موفقیت در فضای آنلاین به سئو نیاز دارید و بدون اون موفقیت شما در فضای آنلاین سخته. یوتیوب به واسطه اینکه ویدئو محور بوده پست های شما در بخش ویدئوهای یوتیوب بیشتر نمایش داده خواهد شد.
در ادامه آموزش رایگان سئو با رویکردها و استراتژیهای جدید لینکبیلدینگ آشنا خواهید شد. شاید تنها مشکل طراحی رسپانسیو این است که سرعت را کمی در نمایش موبایل کاهش میدهد که با روشهایی که در همین فصل و در مورد افزایش سرعت سایت گفتم قابل بهبود است. سرعت سایت از نظر گوگل یک فاکتور رتبهبندی است و جزو سیگنالهای تجربه کاربری است. در یک مشاوره ای که من داشتم؛ سایت مورد نظر با چنین مشکلی مواجه بود. وبمستر وبسایت بخاطر بی احتیاطی آدرس صفحه اصلی را در فایل robots.txt قرار داده بود و disallow کرده بود و صفحات سایت ایندکس نمیشدند.
الگوریتم باید ابتدا مشخص کند که کاربر در جستجوی چه اطلاعاتی است. به عبارت بهتر قصد کاربران برای جستوجوی عبارت کلیدی، عاملی مهم در ارزیابی سئو وبسایتها بهشمار میآید. برای درک هدف، الگوریتم درک زبان را در اولویتهای خود قرار میدهد.تفسیر اشتباهات املایی، مترادفها و اینکه برخی از کلمات مشابه میتوانند بهمعنای متفاوت و در زمینههای مختلف به کار روند، در الگوریتم درک هدف سئو نقش دارند. برای مثال، موتورهای جستجو باید بتوانند بین “جُرم” و “جِرم” تفاوت قائل شوند. در ادامه باید استراتژی محتوایی برای مقالات خود تدوین کنید، مقالات جذاب تولید و منتشر کنید و همزمان، روی سئو داخلی، سئو خارجی و همچنین تحلیل وبسایت خود و رقبایتان هم کار کنید. با استفاده از این جعبه ابزار میتوان سریعتر فرآیند بهینه سازی را پیش برد.
یعنی انقدر به صفحات بیربط لینک میدهند که کاربر را آشفته میکند. اما در ادامه من یک سیستم استاندارد URL به شما میگویم که روی ۹۰٪ از سایتها میتوان پیادهسازی کرد تا سایت از لحاض پیکربندی آدرس صفحات مشکلی نداشته باشد. میتوانید در ابزار کبوتر؛ نویسنده تعریف کنید و به آنها دسترسی بدهید. هر نویسنده با دسترسی خود میتواند وارد ابزار شود و صفحاتی که باید منتشر کند را مشاهده کند. در این مرحله است که مشخص میکنیم استراتژی ما برای شروع کار چیست و چطور قرار است از شروع تا ادامه کار ترافیک را جذب کنیم.
لینک سازی رایگان و استفاده از سایتهای دست و دلباز به ما کمک میکند تا پروفایل لینک طبیعیتری بسازیم. به این لیست میتوان سایتهای اشتراک گذاری محتوا (مثلا ویرگول و آپارات) یا شبکههای اجتماعی (اینستاگرام و لینکدین) را هم اضافه کرد. با ورود الگوریتمهای جدید و تغییرات در رتبهبندی نتایج؛ تجربه کاربری به یک فاکتور مهم در سئو تبدیل شده است و گوگل تلاش میکند تا سایتهایی را در رتبههای بالا قرار دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت بخش است. این نوع انکرها دقیقا همان کلمات کلیدی هدف هستند؛ مثلا فرض کنید که در سایت خودتان، یک مقاله با کلمه کلیدی “آموزش سئو به زبان ساده” دارید و حالا در سایت دیگری، با همین کلمه، به صفحه سایت خودتان لینک میدهید. البته این ابزار میتوانید یکسری اطلاعاتی را نیز از همان کلمات کلیدی به شما ارائه دهد؛ برای مثال میتواند به شما بگوید که کلمه کلیدی مدنظرتان در ماه، چه مقدار کلیک میخورد.
و اگه سایت x میزان Citation Flow بالایی داشته باشه؛ یعنی تعداد لینکهای بالایی داره. حالت بد اینه که Citation Flow خیلی بالا باشه؛ ولی Trust Flow کم باشه. با توجه به پارامترهای Majestic، لینک سازی با این مدل سایتها اصلا پیشنهاد نمیشه؛ چون اون سایت تعداد لینک بالایی داره؛ ولی اکثرا باکیفیت نیستن. یه نمونه دیگه آقای مسعود فراستی، منتقد سینماست که یه آدم مشهور توی این زمینه هست و همیشه در حال نقد و بررسی فیلمها و سریالهای ایرانیه و با این کار سروصدای زیادی رو به پا کرده. و یا حتی آقای دکتر مجید حسینی که همیشه در حال نقد و بررسی نظام آموزشی کشوره و تعامل کاربران توی صفحات اینستاگرام ایشون به شدت بالاست.
این ابزار کمک میکند تا وضعیت محتوای خود را از نظر سئو و خوانایی با یک امتیاز درک کنید. همچنین تنظیماتی را برای بهبود سئو سایت، ریدایرکتها، ساخت سایت مپ و ویرایش فایل ربات سایت و غیره در اختیارتان قرار میدهد. آموزش سئو پس از گذر از اقدامات روتین و اولیه، پیچیدگی و تکنیکهای خاص به خود را دارد. به طور کلی با روشهای مختلفی میتوانید سئو سایت را پیش ببرید که هر کدام از این متدها در جلب نظر مخاطبان و گوگل نقش بسیار زیادی دارند. استفاده درست و بجا از این تکنیکها میتواند شما را از دیگر سئوکاران متمایز کند. این نوع از تکنیکها تا حد زیادی با آزمون و خطا به دست میآیند، البته اگر آموزش سئو خوبی را دنبال کرده باشید، تا حد زیادی میتوانید خطاها را کاهش دهید.
استفاده از کلمه کلیدی مناسب در عنوانها و متن میتواند به بهبود رتبه صفحه شما کمک کند. توزیع کلمات کلیدی باید بگونهای باشد که هم گوگل کلید واژه مورد نظر محتوای شما را متوجه شود و هم اینکه خوانایی آن برای کاربر جذاب باشد و از خواندن آن لذت ببرد. بسیاری از سئوکارها از نرمافزارها و ابزارهای بهخصوصی برای یافتن این کلمات کلیدی بهتر کمک میگیرند. سعی کردیم این آموزش رایگان سئو برای افراد مبتدی تا حرفه ای قابل استفاده باشه تا بتونید بهینه سازی و سئو سایت از ابتدا رو یاد بگیرید. از طرفی هم بدونید که این آموزش سئو برای سایت وردپرس ، جوملا و هر نوع CMS عمومی و اختصاصی با هر زبان برنامه نویسی مثل PHP و یا ASP کاربرد داره. هیچ آموزشی در زمینه سئو توی هیچ سایتی کافی نیست و شما مدام باید تلاش کنید تا یاد بگیرید.
اگر به دنبال ارتقا سایت خود هستید سرویسهای ما با این خدمت را بهصورت پیشرفته این خدمت را به شما ارائه میدهد. درصورت نیاز به خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ، با ما تماس حاصل فرمایید. خب امیدوارم از این دوره جامع سئو و البته کاملا رایگان لذت برده باشید. حالا وقتشه که دانش اندوخته خودتان رو ثبیت کنید و در آزمون سئو سایت میزفا شرکت کنید. ما نمیگیم لینک نخرید؛ ولی بدون مشاوره خریدی نکنید و قدمی برندارید. خرید بکلینک هیچوقت مورد تایید گوگل نیست و گوگل لینک طبیعی رو دوست داره.
منبع